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Laboratory data of subclinical hypothyroidism and hyperthyroidism

Laboratory data of subclinical hypothyroidism and hyperthyroidism

Hamide Shllaku Sefa; Ndok Marku

Scholars' Press
2019
pokkari
Subclinical hypo and hyperthyroidism are asymptomatic disease of thyroid gland which can be detected only with laboratory tests. The changes are seen on plasmatic levels of thyroid hormones. The incidence of subclinical thyroid gland diseases varies among populations and for subclinical hypothyroidism ranges from 3 to 15%, and for subclinical hyperthyroidism of 3-10%, with a higher incidence associated with increasing age, female sex, and a suboptimal iodine status. The risk of progression of subclinical hypothyroidism to overt hypothyroidism is approximately 2 to 6% per year; the risk is higher among women than among men and among persons with higher thyrotropin levels, those with higher levels of antibodies to thyroid peroxidase, and those with low-normal free T4 levels. The best predictor of progression from subclinical hyperthyroidism to overt hyperthyroidism is the baseline serum thyrotropin level, lower the TSH, higher the possibility of this progression.The aim of this study is to evaluate laboratory data of subclinical hypothyroidism and hyperthyroidism on outpatients, their frequencies, gender and age distribution and their causes.
Données d'hypothyroïdie et d'hyperthyroïdie subcliniques

Données d'hypothyroïdie et d'hyperthyroïdie subcliniques

Hamide Shllaku Sefa; Ndok Marku

Editions Universitaires Europeennes
2020
pokkari
L'hypo et l'hyperthyro die subcliniques sont des maladies asymptomatiques de la glande thyro de qui ne peuvent tre d tect es qu'au moyen de tests de laboratoire. Les changements sont observ s sur les niveaux plasmatiques des hormones thyro diennes. L'incidence des maladies subcliniques de la glande thyro de varie selon les populations et, pour l'hypothyro die subclinique, elle est de 3 15 %, et pour l'hyperthyro die subclinique, de 3 10 %, avec une incidence plus lev e associ e l'augmentation de l' ge, au sexe f minin et un tat iod sous-optimal. Le risque de progression de l'hypothyro die subclinique l'hypothyro die manifeste est d'environ 2 6 % par an; le risque est plus lev chez les femmes que chez les hommes et chez les personnes ayant des taux de thyrotropine plus lev s, celles ayant des taux plus lev s d'anticorps contre la peroxydase thyro dienne et celles ayant des taux de T4 libre faibles et normaux.
Datos de laboratorio de hipotiroidismo e hipertiroidismo subclínico

Datos de laboratorio de hipotiroidismo e hipertiroidismo subclínico

Hamide Shllaku Sefa; Ndok Marku

Editorial Academica Espanola
2021
pokkari
La hipo e hipertiroidismo subcl nico es una enfermedad asintom tica de la gl ndula tiroides que s lo puede ser detectada con pruebas de laboratorio. Los cambios se observan en los niveles plasm ticos de las hormonas tiroideas. La incidencia de las enfermedades subcl nicas de la gl ndula tiroides var a entre las poblaciones y para el hipotiroidismo subcl nico oscila entre el 3 y el 15%, y para el hipertiroidismo subcl nico entre el 3 y el 10%, con una mayor incidencia asociada con el aumento de la edad, el sexo femenino y un estado de yodo sub ptimo. El riesgo de progresi n del hipotiroidismo subcl nico a hipotiroidismo abierto es aproximadamente del 2 al 6% por a o; el riesgo es m s alto entre las mujeres que entre los hombres y entre las personas con niveles m s altos de tirotropina, aquellos con niveles m s altos de anticuerpos contra la peroxidasa tiroidea y aquellos con niveles bajos de T4 libre normal.Este libro ha sido traducido con Inteligencia Artificial.
Labordaten der subklinischen Hypothyreose und Hyperthyreose

Labordaten der subklinischen Hypothyreose und Hyperthyreose

Hamide Shllaku Sefa; Ndok Marku

AV Akademikerverlag
2021
pokkari
Die subklinische Hypo- und Hyperthyreose ist eine asymptomatische Schilddr senerkrankung, die nur durch Laboruntersuchungen nachgewiesen werden kann. Die Ver nderungen werden auf dem Plasmaspiegel der Schilddr senhormone sichtbar. Die Inzidenz der subklinischen Schilddr senerkrankungen variiert in den einzelnen Populationen und liegt bei einer subklinischen Hypothyreose zwischen 3 und 15%, bei einer subklinischen Hyperthyreose zwischen 3 und 10%, wobei eine h here Inzidenz mit zunehmendem Alter, weiblichem Geschlecht und einem suboptimalen Jodstatus einhergeht. Das Risiko einer Progression der subklinischen Hypothyreose zu einer offenen Hypothyreose liegt bei etwa 2 bis 6% pro Jahr; das Risiko ist bei Frauen h her als bei M nnern und bei Personen mit h heren Thyreotropinwerten, bei Personen mit h heren Werten von Antik rpern gegen Schilddr senperoxidase und bei Personen mit niedrigen freien T4-Werten.Dieses Buch wurde mit k nstlicher Intelligenz bersetzt.